torsdag 21. februar 2013

Fru Torsdagsfryd


Jeg tok like gjerne med meg Børresen på jobben, jeg.  Så får i alle fall alle som er DER se grunnen til at jeg vil og må skyndte meg hjem hver dag! 

Jeg har tenkt på det noen ganger før, men ikke turt å gjennomføre fordi jeg ikke visste hvordan han ville oppføre seg. Det var veldig unødvendig av meg å være nervøs. Jeg har ikke helt vent meg til at Børre ikke er Pelle skjønner jeg, for Pelle kunne jeg nemlig ikke tatt med meg på jobb. Han hadde ula høyt bare jeg hadde gått inn i kaffekroken, og i åpent landskap og med over 60 ansatte kan det bli litt... irriterende. 

Børre derimot: For en blomstereng! Vinterferie og lite folk på jobb, jeg tok med pleddet og Lille Kanin og da var han fornøyd. Da jeg gikk til lunch fikk han en Dentastix og beskjed om å bli på teppet sitt, og jeg tror ikke han rakk å savne meg engang før jeg var tilbake. Ikke et pip i hele dag, ikke noe bråk, ikke noe styr. For en fantastisk liten hund vi har vært så heldige å få!  

Noe annet som er fantastisk er at det var LYST ute klokka sju i dag og det var en helt nydelig soloppgang i Oslofjorden! Tolv minus, frostrøyk over Leangbukta, rosa himmel – jeg savnet plutselig Instagram så mye at jeg helt glemte å ta bilder. (Oh the irony) I morgen derimot, i morgen skal jeg ta bilder. Jeg skal ta bilder av soloppganger til jeg får senebetennelse i fingeren av det, SÅ mye har jeg savnet disse fantastiske øyeblikkene. Skal jeg få meg ny Instagram - igjen? Nehei. Jeg skal fortsette å dele på Facebook og i bloggen i stedet. For DELES, det må det jo. 

Skjer det noe nytt «der inne» forresten  -  eller er det fortsatt kaffekopper, mat, dagens outfit, soloppganger og neglelakk som er i støtet? Går jeg GLIPP av noe ved å ikke ha Instagram? Når vi først  er inne på å gå glipp av noe: Jeg savner dere, alle dere kjente og ukjente som deler livet og fine bilder der inne. Jeg gjør faktisk det. Og jeg savner å dele med dere. Det som er positivt med det hele (for min del) er at jeg nå lever uten å dokumentere alt jeg gjør, og helt ærlig så føles det ganske befriende - og tidsbesparende. Nå opplever jeg opplevelsene på ordentlig der og da i stedet for å måtte se på bilder for faktisk å huske dem fordi jeg var så opptatt av hvilket filter jeg skulle bruke. 

Har jeg forresten nevnt at fornektelse fortsatt er en av mine beste egenskaper? 

Tenkte meg det. 


5 kommentarer:

  1. Jeg må bare få lov til å si - jeg savner deg (og Børre!) på instagram!
    /puslebit (&Copper, som også er fra Liljeskogen)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åhh, så koselig! Hils så mye til Copper fra Børre! :)

      Slett
  2. Har ikkje sett eit einaste heisoutfitbilde sidan du forsvant.....
    Elles er det som vanleg med soloppgang og nedgang, ein kaffekopp i ny og ne, og så matbilder sjølvsagt ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. I alle dager, er det sant? Jeg fulgte da mange som tok slike bilder hver dag, jeg nekter å tro at de har sluttet. ;)

      Slett
  3. Er vel fortsatt nok mat og kaffekopper på IG, men nå er det snø og ski, evt. akebrett som er poppis.

    SvarSlett