fredag 17. august 2012

Fru Thaisalat


Fredag, sola titter frem og ei HEL helg ligger ubrukt foran oss!  Det er så digg å tenke på, det!
Jeg bryr meg katta om at det er meldt regn og lavere temperaturer i morgen, da er det bare å finne frem boka eller strikkinga, tenne et lys og sette på noe deilig jazz, drikke kaffe, skravle litt med Konemor og bare nyte fridagen Å kose meg hjemme tror jeg er noe av det beste jeg vet faktisk. Og så er det jo alltid ett eller annet prosjekt å ta tak i, både ute og inne, så da kan man jo velge helt selv: Enten gjøre noe – eller ikke. Herlig.  Jeg liker å være voksen.  

Apropos strikking; Ja tro det eller ei, jeg holder fortsatt på. Dilla fra i sommer har ikke gitt seg enda, men det store teppet jeg EGENTLIG skal strikke har en tendens til å ende opp som luer i stedet - det er på en eller annen måte mye morsommere å lage? Og nå må jeg ut på garnjakt, jeg har i alle fall tre rosa luer til som må produseres (det er nemlig ikke bare jeg som liker den fargen blant venner og familie). 




Nu vel. Det jeg egentlig skulle dele med dere i dag, var en oppskrift! Det er ikke vanlig kost fra denne kanten, jeg vet, men i går var middagen så god at jeg måtte spre både bilde og oppskrift på Facebook – og da fikk jeg jo litt dårlig samvittighet for de jeg ikke er venn med der men bare her i Bloggland, og ettersom jeg ikke er på Instagram lenger og kunne dele med gud og hvermann ble det jo HELT krise i «sharing is caring»- filosofien min! (Phu.)

Så, her er den: 

Konemors deilige THAISALAT, god for magen og godt for hjertet: 

Ferdig stekt ytrefilet (kald) i marinade av Ingefær, hvitløk, rød chili, 1 ts sesamolje og 3 ss soyasaus 

Salat: Babyleaf, ruccola, isbergsalat, agurk, tomat, vårløk, fersk mynte, fersk basilikum, fersk koriander

Dressing: saften av 2 lime, 1 ss sesamolje, 1 ts fishsauce, 2 ss brunt sukker, finhakket gressløk, rød/grønn chili


Bon appetit -  og god helg!


2 kommentarer:

  1. Åååå... nam...! Sakl vise til herr Hverdag, så kanskje det blir napp.

    SvarSlett