søndag 5. august 2012

Fru Comeback!

Hei BLOGGEN! 

En hel måned uten å følge med på hva som skjer her i Blogglandia - og på å selv skrive om hva som skjer rundt meg! Så lang pause har jeg ikke hatt siden jeg begynte å henge her inne. Det er så lenge siden jeg har hatt hendene på et tastatur at det det nå, i skrivende stund, faktisk er litt vanskelig å taste riktig med en gang, DET må jo kalles ferie? Dere som følger meg på verdensveven, for eksempel på Instagram, har jo fått være med på soloppganger og solnedganger, badeturer, måltider og kaffe på senga fra Larvik til Nordmøre og hjem igjen - men i dag tidlig slettet jeg hele Instagram. 1500 bilder, svosj, rett i søpla. 

Hvorfor? Fordi jeg ikke greier å begrense meg. Jeg har måtte innrømme ovenfor meg selv at jeg har et avhengighetsforhold til alt som har med deleduppedingser å gjøre, og da må jeg rett og slett bare kutte ut noe.

Jeg trodde det skulle hjelpe å koble ut bloggingen, ikke henge på Twitter og mene noe om alt, bare lese Facebook uten å skrive noen statusoppdateringer selv - men så tok det helt av på Instagram istedet, og det var jo slett ikke meningen. Noen vil vel tro jeg ikke har gjort noe annet enn å ta bilder, redigere og publisere, men jeg HAR altså gjort det.

Jeg har hatt fire nydelige uker sammen med Konemor og Pelle, familie og venner, og jeg har slappet av, senket skuldrene og bare KOSA meg en HEL måned. Det er så luksus at det får så være at jeg ikke helt sto til mine egne forventninger. Været har til og med vært på vår side, og jeg har fått bikiniskille, fregner og brune legger. Ikke så brune som de hadde blitt om vi hadde dratt til Spania, men sett i lys av at det virker som om det har regnet i hele landet, bare ikke akkurat der vi har vært, må jeg si meg strålende fornøyd. Kun fire dager har vi vært "værfast" på grunn av styrtregn, men ellers har jeg ligget på en plen, i en stol, i en hengekøye, på en brygge, gynget på bølgene og bare hørt måkene skrike. Norge er et deilig ferieland!



Vi startet med hyttetur på Tjølling i Larvik, der hver dag startet med et morgenbad og kaffe på senga, varme dager på et pledd i hagen, flere bad, lange kvelder med solnedganger og god mat og vin, fisketurer og robåt, tid til å bruke timevis på avisene, bøker og hverandre. Å starte ferien på denne måten, helt alene og bare bruke tid på å "finne tilbake" fra hverdagsjaget, er notert i Den Store Kloke Boken og skal garantert gjentas neste år. 


Så gikk turen nordover, til tantebarnet i fjellbygda og videre til hytta på Møre. Enda flere solnedganger, båtturer og fisketurer, mat og vin, selvplukkede kantareller og kaffe på terrassen mens havbrisen rusket oss i håret og... trattarattaaataaa... jeg gjenoppdaget strikking! I løpet av fire dager strikket jeg tre luer og en hals og ble gledelig overrasket over at min mors turbotempo når det gjelder dette håndarbeidet, antagelig har gått i arv. Om det bare var et ferieblaff eller om jeg kommer til å begynne på det store sengeteppet jeg har planer om å lage, gjenstår å se. Jeg vet jeg kan i alle fall! 


Så gikk ferden hjem til Askelien igjen. Noen av dere savner antagelig en bobil i denne historien, men ting blir ikke alltid helt som planlagt. Neste år kanskje? Å komme hjem til seg selv er uansett like godt hver gang, og det var ikke noe unntak nå heller. Kaffe på senga og Reiseradioen hver morgen, fisketurer, badeturer, sykkelturer, enda mer god mat og god vin, venner, alene og sammen. Finvær, regnvær, strålende sol, overskya - og bare to dager uten sommerkjole, bikini og cowboyhatt. Bor man i et sommerhus er det jo for skams skyld bare tull å ikke utnytte akkurat det mens det tross alt ER sommer? 

Jeg er ikke HELT klar for å begynne arbeidslivet igjen i morgen - jeg hadde glatt greid noen uker til med ferie, men det begynner å gå seg til i topplokket. At det ligger et tresifret antall mailer og venter på meg, stresser meg faktisk ikke. Jeg har fulgt med fra sidelinjen og vet at det ikke er noen overraskelser. Jeg vet også at ekspressfarten og havrelefsa fort kommer tilbake, så jeg nyter de siste timene av ferien i godstolen, med ullsokker, hengepupper og solkjole. Akkurat som det skal være, en varm søndag i august. 

Ha en god søndagskveld - og så krysser vi alle fingre og tær for at håndballjentene druser på og slår Spania!

Velkommen tilbake! Både til deg og meg! 

18 kommentarer:

  1. Velkommen tilbake, du har vært savnet! Men det er fryktelig godt å høre at du har kost deg med dine i ferien, og at alt står bra til :)
    Klem! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen takk! Jeg har savnet deg også! :)) Klem!

      Slett
  2. Du har vært usannsynlig heldig med ferieværet. Jeg har ikke bikiniskille....har faktisk ikke hatt på meg bikini. Og endatil kjøpte jeg nå på tampen av ferien ny bikini! Optimistisk.

    Men sletta IG!!??? Og jeg som hadde gleda meg til et nytt heis-bilde nå som ferien er over..

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det sant?? Har du ikke gått i bikini?? Du burde komme deg hit en tur, her går vi i bikini #hver dag!" ;D

      IG ble for mye. Jeg lover å legge inn noen heisbilder i bloggen istedet. Fnis :)

      Slett
  3. Kommer til å savne deg på Instagram :( Men skjønner deg altså... Klem fra HaugenKlingen

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg savner deg og IG også, dagene er ikke helt det samme uten. Faktisk. :)

      Slett
  4. Godt å føle at ein har hatt ein god ferie.
    Vil savne deg på IG eg også, alle dei flotte naturbildene og heisbildene. Eg har liksom gjort det omvendt av deg kutta litt ut blogg og er mest på IG.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har litt for mye skrivekløe til å kutte ut bloggen.. hvor skulle jeg da fått skrevet alt vissvasset mitt? :) Men jeg savner IG, det er rart uten. Og det er rart å ikke følge med på alle dere jeg har blitt "kjent" med der inne.

      KLEM!

      Slett
  5. Svar
    1. Det var! Vil gjerne ha den i reprise! :)

      Slett
  6. FruKu sier velkommen tilbake.
    :)

    SvarSlett
  7. Derfor du var borte fra instafram ja, så jo etter nye bildeoppdateringer fra deg ;) Men kjenner veldig godt til den at duppedingser, nettbruk, oppdateringer og "se-hva-jeg-gjør" nesten tar over livet ditt. Jeg er ille, men har (heldigvis) en venninne som er værre.

    Men hyggelig at du er tilbake med blogging :)

    SvarSlett
    Svar
    1. TAKK!:) Blogging håper jeg aldri jeg slutter med.. det ville i såfall være forferdelig trist og et tegn på at alle fingrene mine er knekt ;)

      Slett
  8. Åhh, som jeg savner dine hverdags-snapshots på Instagram... :) Men skjønner deg godt. Hvis man ønsker å bruke sosiale medier må man rett og slett prioritere hva man vil bruke tid på og hva man skal velge vekk. Før man aner det er man nett-fanget fordi alt dreier seg om å oppdatere profiler "bådeherogbådeder" og å legge igjen kommentarer og likes hos andre. Blogg kurerer skrivekløe :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åhh, så KOSELIG å være savnet! :))
      Og du har helt enig, blogg kurerer skrivekløe - det gjør ikke IG ;)

      KLEM!

      Slett
  9. Savner deg på instagramen Fru Perez! Lurte på hvor du var blitt av,søkte etter navnet ditt på nettet og der fant jeg deg jo! Du har jo en blogg,så nå kan jeg titte innom her! Hilsen " Lunastelle" :)

    SvarSlett