torsdag 9. august 2012

Fru Bryllupsdag






I dag er det 4 år siden jeg våknet med verdens største sommerfugl i magen, satte meg ved kjøkkenbordet i barndomshjemmet og skrev en tale på gammelt kladdepapir fra ungdomsskolen samtidig som en rørt mamma krøllet håret mitt. 

Jeg ble pyntet i bunad og kjørt til Utistu av en stolt far som gikk sammen med meg bort til stabburet der konemor sto og trippet med en pappa i hver hånd - og mens sola skinte over Oppdalsfjella og plakatene vi hadde hengt opp rundt i bygda for å vise at NÅ, NÅ skjer det vi har ventet på, trillet lykketårene ned i prestekragebukettene og vi sa JA til hverandre.  


Resten er også en lykkelig historie. ♥



(Bildene viser kanskje ikke den største himmelen, - for uten om det av plakaten med bygda mi i bakgrunnen, men dagen var så himmelsk at jeg synes jeg den fortjente å bli med inne hos Petunia. Håper du ikke er helt uenig?)

23 kommentarer:

  1. Stort tillykke med jeres dag og med hinanden.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med bryllupsdagen! Jeg ønsker å se fler bilder fra den store dagen deres, er det lov å komme med et sånt ønske? ;)
    Klem :)

    SvarSlett
  3. Så nydelig skrevet. Jeg også vil gjerne lese mer.

    Masse gratulasjoner.

    SvarSlett
  4. Så herlig du skriver og for et vakkert par ♥
    Ønsker dere mange lykkelige år og en fin fortsettelse på deres historie !!
    Gratulerer med bryllupsdagen til dere begge ♥♥♥

    Klem Heidi

    SvarSlett
  5. Gratulerer med dagen :) Jeg og min mann har også bryllupsdag i dag - også 4 år siden vi giftet oss i gamlebyen i Fredrikstad. Da hadde vi på dagen vært forlovet i 18 år - he-he! Trengte laaannngg prøvetid :)

    Nyt dagen :)

    R

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mykje med dagen! Flotte bilder.

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen, så fine dere var! Og savner deg på IG! Det er lov å snu i tide...

    SvarSlett
  8. marit.cecilie@c2i.net9. august 2012 kl. 20.33

    Gratulerer med bryllupsdagen.Jeg ser at konemor har grafferbunad på.Det har jeg også.Jeg har arvet min fra min mamma.Den er nå 80 år gammel.Lykke til videre.
    Klem fra Marit mammaen til Hans Jacob.

    SvarSlett
  9. Gratulerer så masse med dagen!

    SvarSlett
  10. Gratulerer med bryllupsdagen. Så fine dere var.

    SvarSlett
  11. Gratulerer så mye med dagen. For et utrolig vakkert bilde av dere :)

    SvarSlett
  12. Gratulerer så mye med vel overstått bryllupsdag :) Fine dere var :) Klem fra HaugenKlingen

    SvarSlett
  13. Gratulere med dagen...så fine dere var...klem Hege

    SvarSlett
  14. TUSEN TUSEN TAKK for koselige tilbakemeldinger! Her har helga gått så fort at jeg ikke har rukket å være sosial på nettet i det hele tatt, jeg skal ta meg en tur innom hver og en av dere når jeg får tid, bare sånn at dere ikke tror at jeg IKKE setter pris på dere! :)

    SMASK og nuss!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg så dere på Trekanten lørdag, men ble så starstruck at jeg ikke kom på å si hei. Og om jeg hadde sagt hei, når dere var på vei ned rulletrapp og jeg og Queenie på vei opp så ville du vel uansett ikke skjønt at ivrig viftende kvinnemenneske med desperat behov for hårklipp var meg:-) Men neste gang, da skal jeg absoluttsi HEI!

      Slett
    2. Fru Storlien da, selvsagt hadde jeg skjønt at det var deg! :) Gleder meg til neste gang, da MÅ du si hei! :)

      Slett
  15. Jeg måtte jo se skikkelig på dette her også. Og jeg blir jo så rørt! Lenge Leve Kjærligheta <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Åhh, så koselig sagt! Tusen takk! :))

      Slett
  16. O such beautiful photos! The costumes in the first photo are so enchanting! And love the scenes in the next two photos! Congratulations to you both!

    SvarSlett
  17. Gratulerar på bröllopsdagen!
    Underbara och vackra bilder!
    Trevlig helg!

    SvarSlett