torsdag 5. juli 2012

Fru Bloggferie


Nå tar jeg rett og slett ferie fra bloggen. Litt vemodig er det, det er jo en god venn som jeg liker å tilbringe tid sammen med, men å ha det hengende over hodet at "jeg burde skrive noe " - det tyder på at det er på tide med en timeout. Det skal jo ikke være noe  «jag» å skrive egen blogg. Og nå skulle jeg til å skrive «fordi det er jo bare mellom 50 – 200 som leser den hver dag, so no big deal» men det vil jeg faktisk ikke skrive. Det er tvert i mot! Nemlig på grunn av at det «bare» er det antall trofaste lesere som det er, burde jeg fortsette å skrive i sommer også!

 Jeg VET nemlig hvem som leser bloggen, jeg kjenner mange som leser dette – og jeg er på en måte GLAD for at det ikke er tusener på tusener som er innom hver dag, fordi det gjør at det føles litt…. Tja… hjemmekoselig? Det blir som å få besøk hver dag, men ikke i Askelien. Litt mer følelsesmessig besøk, kanskje?. Og det er vel derfor det er greit med en sommerferie fra blant annet bloggen – jeg trenger nemlig å koble ut alle forstyrrende (men hyggelige) elementer for å kunne styre alle følelser og all oppmerksomhet over til konemor og Pelle. Bruke tale mer enn skriftspråk. Være fysisk til stede i livet.

Ferie er å koble ut, bruke energi og kjærlighet på de som er rundt oss hjemme og som kanskje ikke får så mye AV oss i hverdagen – fordi vi er slitne og tomme når vi kommer hjem fra en lang dag på jobben. Hverdagen er å stå opp tidlig, jobbe hele dagen, komme seg hjem, spise middag, gjøre huslige ting som MÅ gjøres og så legge seg. Ok, så var det kanskje en litt VEL kjedelig hverdag, men de finnes jo de også? De finnes i alle fall i mitt liv, selv om det ikke er det jeg skriver mest om. De siste månedene har sust forbi, det har vært mye å gjøre på jobb og det har vært mye sosialt. Det skal bli veldig godt å synke ned i en solstol på Tjølling i morgen, kaste tvangstrøya (også kalt BH) og ta på en lett kjole, vifte med tærne, sprette en duggfrisk flaske med bobler, ta en sommersigg og koble ut alt annet enn det som betyr aller mest. 
Nemlig familien.   

Ta vare på tiden, mulighetene og hverandre – og så sees vi plutselig. 
GOD SOMMER TIL ALLE FINE FOLK!  



9 kommentarer:

  1. God sommer, kos dere veldig masse! Håper sola jeg har bestilt også tar seg en tur deres vei :)
    Og jeg er helt enig, BH = tvangstrøye! ;)

    SvarSlett
  2. Er en fornøyelse å lese det du skriver!!!
    Ha en supergod ferie og god sommer :-))

    Hilsen hun anonyme på sykkel som ikke har hatt mot til å stoppe utfor huset..enda.

    PS. kanskje jeg er litt blyg...

    SvarSlett
  3. God sommer til deg og dine! Nyt feriedagene til fulle :)
    Klem.

    SvarSlett
  4. Av og til må man bare ta pause fra det som opptar en hver eneste dag ellers. Hvor koselig det enn måtte være.
    Ha en deilig ferie :-)))

    SvarSlett
  5. Kos deg i Tjølling der bor jeg og det er et koselig sted :)
    Ps. Jeg er fast leser men kjenner deg ikke. Koselig blogg.
    Hilsen, Anne

    SvarSlett
  6. Ha en god ferie. Det høres spennende ut. Vi passeres nok på veien i morgen, er på vei oppover igjen.

    Ja, det med tilstedeværelse er nok viktig. God tilstedeværelse!

    SvarSlett
  7. Å vi gleder oss til dere kommer til Oppdal da vettu. Magnus har blitt SÅ stor nå atte, tia flyr! Nå står Ståle ute i "pissregn" og griller, Richie ligger foran stor vinduet og ser på Ståle griller mens jeg passer barnet som sover! Ha en topp dag:)

    SvarSlett