søndag 24. juni 2012

Fru Sover ikkje bort sumarnatta!

Før helga var vi en tur på Vikerfjell. Et vennepar skal til utlandet i to år, og vi er så heldige at vi skal få være "vaktmestere" på hytta deres mens de er borte! Jo mer jeg tenker på det, jo mer fantastisk er det faktisk. Både det at de viser oss denne tilliten OG tanken på å kunne dra til fjells når som helst. Jeg tror disse to vaktmesterfruene kommer til å tilbringe mye tid der oppe med myrull, mygg og lange peiskoskvelder. 



Det er ei god gammeldags hytte vi skal passe på, uten innlagt strøm og drikkevann. Det er en utfordring vi tar med glede - og om ikke annet kommer vi til å bli sterk i armene av å traktere vannpumpa! Her er det konemor som sjekker muskelkraften, og jeg kan skrive under på at vannet smakte alldeles fabelaktig. 



På vei hjem og solnedgangen over Tyrifjorden var så vakker at jeg holdt på å falle ut av bilvinduet. 



 
Helga har flydd avgårde, med festligheter i kø og badmintonmatcher mellom regnskurer, peoner og lupiner. Da jeg la meg i natt, kjente jeg den deilige duften fra sjasminbusken bak huset som kom snikende inn på soverommet, fuglene holdt på å våkne og himmelen begynte å lysne. Jeg elsker denne tiden av året! Jeg skulle gjerne vært våken hele døgnet, bare for å ikke gå glipp av et sekund av norsk sommer.



Vår enøyde lille kamerat har hatt ei helg fylt av gode venner, oppmerksomhet og godbiter. Formen er ikke helt på topp om dagen pga Syringomyeliaen, og vi trapper nå ned på Neurontin for å kunne prøve ut Symetrel i kombinasjon med Neurontin og Metacam. Vi kjenner at det nærmer seg en avgjørelse for hvor lenge vi vil fortsette denne medisineringen, og det er jo selvsagt en helt forferdelig tanke å ikke skulle ha denne vakre og gode krabaten rundt oss lengre. Vi ER jo fornuftige mennesker som MÅ ha riktige tanker rundt dette, men det er neimen ikke lett! Hans livskvalitet MÅ uansett komme foran alt. Foreløpig har han flere gode enn dårlige dager, men vi ser jo at det bare går en vei og han får så mye kos at han ikke vet hvilket bein han skal stå på innimellom. Blir jeg noen gang gjenfødt vil jeg gjerne bli en hund hos konemor og meg, da vet jeg at jeg vil få himmelrik på jorda. 


Håper DU har hatt en fin helg også -  og snart ER det sommerferie! 
(Hvis du likte solnedgangen over Tyrifjorden kan du ta en titt inne hos Petunia, der er det MYE vakkert å se på!)

Smask! 

1 kommentar:

  1. For en flott mulighet, håper det blir mange gode stunder der.

    Sender varme tanker til dere, vet selv det er vanskelig å ta avgjørelse om dyrs framtid.

    SvarSlett