tirsdag 19. juni 2012

Fru Sommertirsdag

For en fantastisk dag! Det trengte vi nå synes jeg. Et lite glimt av at det ER sommer - selv om vi hittil har vært heldigere enn andre deler av landet. Vi grillet noen koteletter, pakket sekken og fiskestanga og syklet ned til sjøen med Pelle i fullt firsprang ved siden av. 

I det fjerne ser du Nesodden, i midten har vi Bjerkøya og i front er Spireodden, et nydelig naturreservat med badeplasser og spennende historie. Hele området her har en spennende historie, forresten. Det kan du lese mer om HER hvis du har lyst. 

En liten dupp under et tre, mens linerla sang, bølgene skvulpet og solgangsbrisen strøk meg over kinnet. 
Balsam for sjelen.


Spirabukta - har du ikke vært der så anbefales det på det varmeste å ta seg en tur. Nå røper jeg en hyggelig badeplass som ikke er overfylt, men pytt sann. Det var dette med sharing og caring, var det ikke? Her går hestene på beite, båtene ligger og dupper og folk sitter og koser seg til langt på kveld. 


Spiradammen med ender og vannliljer. 


Håper alle har hatt en FIN tirsdagskveld - og så krysser vi alt vi har for at det fortsetter sånn som dette!


7 kommentarer:

  1. Nydelig, nydelig, nydelig! Og nydelig at jeg endelig er på trådløst nett igjen hjemmefra. Det er jo ikke det samme å lese og kommentere blogger via mobilen. Den egner seg bedre til Instagram, Rumble, Wordfeud og Mindfeud og sånt. Ja, jeg har jo ikke sittet stille med henda i fanget - heller henda på mobilen. :-)
    La oss håpe alt det nydelige fortsetter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig med deg, vi satser på at det holder seg! Og jeg skjønner godt fnatt med å ikke ha nett hjemme, livet blir ikke helt det samme uten! ;)

      Slett
  2. Sikke dog et smukt og dejligt sted, der er ingen fare i at dele med mig, jeg kommer nok ikke lige forbi og tager en plads.. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Men hvis du nå skulle komme forbi en dag, deler jeg gjerne med deg! :)

      Slett
  3. For en deilig tirsdagsettermiuddag du har hatt! Selv sovnet jeg i solen på terrassen som sto der så ensom og hadde vært det siden pinse. Nå er det vel sommer???

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres jo slett ikke vondt ut å sovne i stolen heller! Og vi satser på at det er sommer nå. Vi bare sier at det ER det, da blir det sånn! ;)

      Slett
  4. Fikk litt assosiasjoner til 70-tallet nå :) Nydelige bilder :)

    Har linket til deg idag, sammen med flere andre, om noe helt annet, og så lurer jeg på om du og andre har lyst på ett postkort fra Torrevieja? :)

    SvarSlett