søndag 10. juni 2012

Fru Søndagslykke

Bursdagsfeiring på fredag, og vertinnen hadde kjøpt glass som matchet syrinene! Jeg elsker både syriner og høye glass, og når fargene er tilpasset i tillegg - det ble en perfekt kveld for å gjøre en lang historie litt vel kort. Prinsessen som kom svinsende inn porten, med hvit kjole, paljetter og rosa neglelakk, sjanglet ut gjennom samme port en del timer senere, med ti knekte negler, rødvinsflekker på kjolen og syrinblader i håret. Akkurat som det skal være.



O lykke! Det VAR virkelig sant at de skulle begynne på hagen vår nå! En nydelig mur er satt opp mot naboen, grabbene ligger klare til innsats igjen i morgen og jeg gleder meg som en nysluppet fjert til å endelig begynne og plante, møblere og rydde opp utenfor huset. Tre år på byggeplass gjør selv den mest tålmodige (host) frue frustrert, men nå ser jeg lyset i tunnelen!



Vår vakre lille Pellemann lever glade dager for tiden. Uante mengder med kos og alltid et fang å ligge på - når det ikke er ei kongle som skal gnages eller ei flue som skal undersøkes. Han er ikke helt i toppform hele tiden, men vi gjør det beste ut av det. Medisiner og kjærlighet holder halen logrende!



Jeg er vel ikke den aller mest fotballinteresserte fruen i verden, men jeg er interessert i MATEN som kommer fra landene som spiller - og det er da også noe? Nå er det Spania - Italia på skjermen her, oliven, ost og skinke er tatt frem og konemor er like blodtrykkstigende engasjert som familien Perez i Spania er. Armer veiver og gloser hagler og jeg sitter i godstolen min og humrer i skjegget. Det er nesten morsommere å se på henne enn på kampen. 

Ha en fortsatt nydelig søndag der ute! Her skinner sola inn gjennom møkkete vindusruter, men de får jammen meg bare være til en annen dag. 

I dag skal jeg BARE kose meg!


1 kommentar:

  1. He he, fotball ja. Det hender av og til at mannen tipper ein hundrelapp på eit av laga, er vel den einaste gongen eg tykkjer det er litt spennande ;-)

    Fine bilete, eg vonar sundagen din vart like kos som du ynskja! :-)

    SvarSlett