fredag 15. juni 2012

Fru Peptalk!


Dagens outfit består av store gummistøvler, strømpebukse, underkjole, kjole OG ulljakke. Jeg er med andre ord kledd som om det er midt på vinteren og det er til å grine av. Utendørs sommerfest i Norge er et sjansespill, og denne gangen ser det ut til at det ikke går MIN vei i alle fall. Humøret er som været, tungt - og litt ustabilt. 

Det som er positivt (for det er jo ALLTID noe positivt i denne voksenrosabloggen, er det ikke?) er at jeg har pakket med meg en liten hvit kjole, et rosa blomstrete skjerf, et par knestrømper og noen perlekjeder - I TILFELLE sola skulle titte frem og humøret stige. DET kaller jeg forberedt, det. Hæ? Ok, det er ikke akkurat Woodstock-klær, men det HAR jeg ikke, så da får det bli 60-talls glæmhusmor istedet. Hovedsaken er at en pønter seg. Og jeg skal fortsatt ha gummistøvler til, så da blir det litt sånn festivalfølelse over det, blir det ikke? Jeg er veldig dårlig på festivaler altså, jeg var på en køntrifestival på Møre på slutten av 80-tallet, thats it - men jeg har fått med meg at gummistøvler er en viktig faktor. 

Så hvis alle nå bare kunne sende en fin tanke til Solguden? Sånn at jeg kan kaste støvlene og vifte med tærne istedet? Takk, takk. 

Ok, så ble dette et skikkelig overfladisk innlegg. På min vei til jobben gikk jeg forbi ei smilende jente på min alder, som ble hjulpet ut av en taxi og over i en rullestol. Da kjeftet jeg faktisk høyt og tydelig på meg selv. Her går jeg i Oslos gater og surmuler og klager på VÆRET - når andre folk ikke engang greier GÅ selv! GÅ - som er en av de mest naturlige ting i verden å gjøre? Tenk så gjerne HUN skulle viftet med tærne! Fytti katta jeg følte meg teit. 

Det får være dagens tanke: Slutt å klag på uvesentligheter! Og slutt å synes synd på meg selv fordi sola ikke skinner og jeg ikke får det akkurat som JEG vil. Mer bortskjemt enn det går det vel nesten ikke an å bli. 

Jeg skal heller fokusere på at det KAN hende at det blir et lite solglimt, jeg HAR en liten hvit kjole i veska, OG jeg er faktisk er så heldig at jeg jobber et sted hvor sommerfesten har samme tema som livet mitt: 

SHARING IS CARING! 


Hvor kult er ikke det? 

Jeg skal jaggu meg vise dere en magisk sopp jeg, tenker jeg. 
Ha en SUPER fredag! 


2 kommentarer:

  1. Herlig. Kos deg med sommerkjole og strømpebukser og den magiske soppen :-) God helg!

    SvarSlett
  2. Kos deg skikkelig!
    Ja, været + utendørsarrangementer er en evig stressfaktor!

    SvarSlett