torsdag 28. juni 2012

Fru OSLOVE på en hverdag

Den Norske Opera og Ballett
Et fantastisk bygg som man antagelig kan ta bilde av hver dag og likevel aldri få det samme bildet på grunn av lys og skyer og folk og stemning. En vakker dag skal jeg også ta meg en tur innenfor døra, se en forestilling og oppleve hvordan det er å VIRKELIG være kulturell. Til nå har jeg jo bare vært turistkulturell.


Sommerhovedstaden


Sukkerbiten - en fantastisk nyoppdagelse (for meg) med deilig mat, unik utsikt og god stemning! Hit skal jeg tilbake, spise enda flere chilimarinerte reker med koriander og aioli, nyte sola og sjøen, kanskje danse litt i sommernatta og skåle med ukjente. 



Og for ikke å glemme: Den DEILIGE rosevinen. Jeg ble helt forelsket! Nå er ikke jeg særlig flink til å beskrive vin med riktig terminologi - selv om jeg er gift med ei som har vin som profesjon, men denne var skikkelig frisk og fin! Jeg er ofte skeptisk til roseviner, de er gjerne for tynne eller for søte eller sure eller for fyldige for min gane, så jeg fikk prøvesmake før jeg kjøpte flaska. Smaken tok meg rett tilbake til Spania, til stranden i Fenals, varme sommerkvelder, lukten av pinjetrær og salt sjø og følelsen av solbrente legger. Er ikke DET et godt tegn for en vin, så vet ikke jeg! Når jeg i tillegg oppdaget at den faktisk ER spansk, da ble jeg enda litt mer forelska i den. 
Herved anbefalt!

Ha en fin-fin torsdag der ute! :)

Bildene er med i Petunias HIMMELSK, de fortjente det synes jeg! :)


5 kommentarer:

  1. Utrolig stilig det øverste bildet. Åh, jeg vil også være turist ved operaen i solskinn! Har vært på forestilling, da. Imponerende innvendig også.

    SvarSlett
  2. Mmm, de rekene hørtes utrolig gode ut! Må komme meg dit. :-) Deilig når man klarer å få til slikt på en hverdag og at Oslo er en så fin sommerby! <3

    SvarSlett
  3. Det er så forfriskende å følge med på det du skriver:-) ..og titte på alle de fine bildene. Takk skal De virkelig ha!

    SvarSlett
  4. Sååå härliga och somriga bilder från Oslo!
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  5. Spennende bilder fra hovedstaden!
    Det første er spektakulært :)

    SvarSlett