mandag 18. juni 2012

Fru Gartner




Klatrehortensiaen blomstrer og vokser som bare det, så at regnet har en mening for noe er jeg ikke i tvil om. Snart må vi flytte den, før den presser deg inn i en eller annen sprekk og vokser seg inn på loftet. Den har allerede fått godt feste i veggen og jeg må bruke makt for å løsne den. Kanskje det er beste å vente til høsten med å grave den opp? 


Jeg er kanskje ikke den beste husmora når det kommer til avdeling for matlaging, men de grønne fingrene mine er det i alle fall ikke noe i veien med. Nå er de endelig ferdig med parkeringsplassen vår også, så vi kan begynne å planlegge litt videre. Vi ønsker oss noe vintergrønt som kan klatre på steinrøysa - for å dekke til og gjøre det mykere. Vinterkaprifol eller eføy har vært innom tankene, men kanskje noen vet om noe enda bedre? 


Det ble slett ikke verst her til slutt! Det er vel fortsatt ikke HELT perfekt og akkurat sånn som vi hadde håpet, men for all del. Jeg orker ikke å styre mer med det, og hvis de bare får fjernet litt betong ved innkjørselen og satt opp gjerdet også nå, så er vi ferdige med dette langvarige kapittelet. (Det ser ikke så hyggelig ut på disse bildene, men det er ikke så hyggelig vær ute heller så det får bli noen uglamorøse bilder denne gangen.)


Peonene står klare til å sprette ut og jeg gleder meg like mye hvert år. Det er en fantastisk vakker plante, og snart opptar den halve blomsterbedet. Jeg har også plantet kornblomster, erteblomster, løk og løvemunn i bed og krukker og sinkbalje og vinkasser og det spirer og gror sammen med gressløk, mynte, lavendel og magnolia. Jeg har til og med prøvd meg på et par olivensteiner og et par avokadosteiner. Det skal bli spennende å se om det kommer opp noe! La gå at det er mye jobb med hage, men det er jammen meg en jobb jeg gjerne gjør med glede. 

Tips og triks til vintergrønt mottas med takk! Vi vil gjerne ha noe som ikke alle andre har, så det er bare å være kreativ. Noe gammelt og glemt, kanskje? 

GOD mandag ønskes der ute! 

2 kommentarer:

  1. Wow. Imponert. Her har ikke hagegleden helt tatt form. Så flink du er!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Prøver i alle fall, og så er det jo så morsomt når det GROR! :)

      Slett