mandag 11. juni 2012

Fru Deledilla

Som så mange andre har jeg oppdaget Instagram, og ettersom mottoet mitt er at "livet er for kort til å ikke dele det med andre" er jo dette en perfekt deledings - i tillegg til alle andre sosiale medier du finner meg i. Det er fantastisk mange flinke fotografer der ute i verden som deler sine daglige knips og jeg følger folk fra blant annet Israel, Spania, Brasil, England, Sør-Afrika, USA, Sverige og selvsagt Norge. Kvinner og menn, unge og gamle, tykke og tynne, vakre og rare. 
Alle mulige typer - som i livet utenfor nettet.

De som liker å slenge litt med leppa og å føle seg litt bedre enn andre, synes tydeligvis det er vel mange skrytebilder av matretter og kaffekopper, men man velger da faktisk akkurat de man selv vil følge, så det problemet gidder ikke jeg å ha. 
Dessuten synes jeg faktisk at det er mange fine kopper å se på der ute! 

Noen er flinke til å ta bilder av seg selv i dagens outfit, og jeg øver meg selvsagt på det jeg også - i heisen hver morgen. Det blir jo litt på skeiva, litt med morratryne og litt med klærne på halv tolv - fordi det tross alt ER tidlig på morgenen. Dagens heisoutfit var en blanding av Lous Vuitton, Ellos, Lacoste og Cubus - altså ikke så veldig verken det ene eller det andre og når jeg tenker meg om er den rosa buksa snart hundre år gammel - men takket være korte sommersesonger rekker den aldri å bli utslitt. Snakk om gjenbruk - min far burde være stolt! Jeg kommer nok aldri til å bli flink til å ta slike selvportretter, det får proffene ta seg av. Jeg ler mest jeg, og det håper jeg de som ser mine bilder gjør også. 


I tillegg til Instagram har jo iPhone uante kameradingsebomser og linser og filter, så jeg prøver meg frem med forskjellige greier. Mange av bildene tas jo mens jeg sitter på bussen og dette bildet ble tatt da bussen suset forbi Nesbru på E18. 


Morgenbussturen forbi Sandvika og her brukte jeg et filter jeg pokker ikke finner igjen! Det var jo bare typisk, ettersom jeg likte det veldig godt. Jeg må tydeligvis få meg et system som funker. 


Også  på bussen susende forbi Sandvika. 
Flaks som jeg hadde fikk jeg med meg en av de største båtene OG en av de minste i samme knips!


Vi avslutter dagens bildekavalkade med et knips av en nyskrubbet og ommøblert terrasse. Det gjenstår et par malingsstrøk i kosekroken og på leveggen (og på gelenderet) men det får bli en annen dag. Til helga kanskje. Det er viktig å fordele arbeidsoppgavene litt for hver dag, ellers kan man jo regne med å bli arbeidsledig - og Gud forby det lissom.

God mandagskveld der ute, med eller uten Instagram og andre deleduppedingser! 
Sharing is caring vet dere, og jeg synes virkelig jeg tar ansvar i så henseende. 

Smask!

10 kommentarer:

  1. Sharing is caring! Det liker jeg!

    SvarSlett
  2. Du har en langt mer tiltrekkende buss-utsikt enn meg!
    Og hvilken kameradingseboms brukte du på det himmelbildet?
    Sees på Inst.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at jeg kan dele den med deg da! :)

      Dingsebomsen jeg brukte var MagicHour! Først tok jeg et bilde med vanlig kamera, åpnet det i MagicHour og valgte et filter som heter EMO (hvis jeg husker riktig). Og så lagret jeg og lastet opp i Instagram. Ikke rart bussturen går som en vind med slike innviklede operasjoner pr bilde! ;)

      Vi sees! :)

      Slett
    2. Å hei, det hørtes ut som litt av en operasjon. :-)

      Slett
  3. Du har så masse kule bilder, og jeg digger autfitsene dine :) Syns instagram er svært underholdende, og er veldig glad for at jeg rota meg borti deg der :)

    Helsing Mamelukk

    SvarSlett
    Svar
    1. Forresten, undervisning på fotoappene du bruker mottas med stor takk!

      Slett
    2. Tusen takk! :) Nå ble jeg glad! Og takk for tips til kommende blogginnlegg - til å dele så mye har jeg faktisk ikke tenkt på at noen vil ha glede av fotoappdingsebomsene mine!

      Klem!

      Slett
  4. Jeg skrev en lang kommentar her om dagen, og da jeg posten den fikk jeg error. Kom den noensinne frem?

    Jeg har ikke slengt meg på instagramtrenden. Jeg har rett og slett funnet ut at jeg ikke har tid til alle diller, nettopp fordi jeg er redd de blir diller, hehe.

    Godt å høre at man er savnet. Håper jeg er tilbake for fullt nå, selv om jeg fortsatt ikke er frisk. Men, sykdom blir også hverdag ;-)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, jeg fant det du hadde skrevet og riktig så koselig var det! :)

      Jeg holder meg konsekvent unna spill, det har jeg alltid gjort og med god grunn - jeg VET det tar tid og med alt annet dilldall jeg driver med, hadde ikke kona fått kontakt i det hele tatt om jeg spilte i tillegg ;)

      God karma sendes - det er godt å høre at svimmelheten ikke går utover humøret!

      Klem!

      Slett