torsdag 7. juni 2012

Fru BOBIL!

Sånn ser en lykkelig Fru Perez ut etter å ha fått høre at vi har fått leid BOBIL en uke i sommer! 

Jeg har alltid likt bobiler, men da jeg sa det høyt en gang for 15 år siden, så alle så rart på meg og syntes jeg var heeeeelt på feil jorde og drita harry, så jeg har egentlig ikke snakket så mye mer om det. (Bare når jeg har villet diskutere litt - og det er jo ganske ofte når jeg tenker meg om, så det er mulig jeg har nevnt det oftere enn det jeg er klar over...)

I alle fall, som den lykkens ost jeg er, er jeg gift med ei som også liker bobiler! Og da vi begynte å snakke om at det hadde vært moro å leie en, bare for å teste ut, da begynte ballen å rulle. På vei hjem fra Barteland på søndag, så vi på alle bobiler vi kjørte forbi og sjekket på nettet hva slags type det var og om det kunne være noe for oss. Da vi kom hjem sendte vi en drøss med forespørsler og krysset fingrene for at vi ikke var alt for sent ute. Vi VAR litt for sene - folk booker bobil et halvår i forveien, og når vi i tillegg skal ha med hund, begrenset det seg enda mer. MEN - vips og simsalabim, der kom det jaggu meg en telefon fra Rent A Snail i Heggedal. Bilen er vår en uke i juli og Pelle får lov til å bli med! 

Jubel i heimen! Nå er det bare å legge opp reiseruta - som går sørover, så langt har vi kommet i planleggingen, og glede seg til en annerledes ferie. Konemor er fortsatt en av de få gjenlevende som ikke har lappen, så sjåførrollen faller på meg, men hun lager så gode matpakker og er så flink en kartleser at det gjør ingen ting. Jeg har aldri kjørt så stor bil før så det er bittelitt skummelt, men skumle  greier er til for å overvinnes, er det ikke? 
Litt sånn som Pippi sier det: "Det har jeg ikke gjort før, så det greier jeg sikkert!" 

Har DU vært på bobilferie? Er det så moro som vi tror det er? Er det noen som har noen tips og triks de vil dele? (Har fått ett: Ikke fyll diesel på vanntanken..) Er det noen reiseruter vi burde prioritere? Vi har lyst til å kjøre ned til Kragerø og Mandal og videre, se alle de vakre perlene som ligger langs kysten, ha hus under hver busk, gå i like grilldresser og plystre med snusen under overleppa, sitte i campingstoler og drikke champagne og bare høre humla surre. Høres det ikke fantastisk ut? Jeg er helt enig. Det blir suverent. 

Tips mottas med takk!

Ha en STRÅLENDE torsdagskveld! 

8 kommentarer:

  1. oj, så gøy!
    Spesielt tanken på like grilldresser høres jo veldig forlokkende ut;)

    Neida, men seriøst. Ta dere en road-trip til den vakreste byen i vest, Stavanger!
    Jepp,der har du løsningen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kona er ikke helt enig i grilldressene men jeg skal da få lurt henne ;)
      Vi vurderer en tur til Jæren og da er det vel bare et steinkast til Stavanger? Skal tute om vi fiser forbi! :D

      Slett
  2. Det blir sikkert moro. Selv har meg sansen for campingvogner, gamle, fine campingvogner. Vi skal ta vår med på tur til Frankrike og litt sånt til sommeren. Vi skal forresten tilbringe en natt på Sandnes camping i Mandal - den ser veldig grei ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, det høres koselig ut! Med gammel campingvogn og Frankrike! Jeg har aldri kjørt med tilhenger, så tør ikke kjøre med campingvogn.. ENDA i alle fall, hvem vet! :)

      Takk for tips om campingplass! :)

      Slett
  3. Vi hadde campingbil for noen år siden. Det var en flott ferie i Danmark. Jeg sier ifra hvis jeg kommer på noen tips.

    SvarSlett
  4. Det måtte jo bli bobilferie det året begge damene fylte 40 år! Im just saying :)
    Ellers er jo den største pærla av dem alle, Kristiansand!

    SvarSlett
  5. Jeg har særdeles lite bobilerfaring, og kan ikke annet enn ønske deg lykke til. Og god helg:)

    SvarSlett
  6. Sjøsanden i Mandal...NYDELIGE STRENDER hvor ferske reker fra fiskebutikken på brygga kan nytes m mange glass champagne

    SvarSlett