mandag 21. mai 2012

Fru #SoMe


I dag dro jeg til Aker Brygge etter jobb, for å delta på BloggCamp på Latter. Jeg har jo blogget i noen år nå, og skrevet på nett faktisk siden 2002 da homostedet Gaysir dukket opp med muligheten for Tuppelure til å skrive dagbok på profilen, men har av en eller annen grunn ikke vært på så mange seminarer og samlinger innen det som har med sosiale medier å gjøre. 

Nå har jeg dog bestemt meg for å få med meg ALT det som skjer innenfor dette feltet, både til bruk i jobben og privat - fordi jeg er genuint interessert i det. Dagens samling var et godt steg i riktig retning. Det å møte folk som jeg følger på Twitter, Instagram og i bloggverden og som jeg gjerne bare kjenner under pseudonymer og som det jeg hittil har omtalt som "ukjente kjente", har nå blitt en vakker bukett av KJENTE! Å møte folk som en har blitt kjent med via disse "nye" mediene, er helt spesielt - det er som å møte noen du har kjent en lang periode av livet, fordi vi har lest om hverandres liv i statusoppdateringer, bilder og blogginnlegg og når vi da møtes vanker det klemmer og skravla går så naturlig at det er til å bli rød på ørene av. 

Det er en helt fantastisk berikelse i livet, og til de som fortsatt er skeptiske til dette "nye fenomenet sosiale medier" har jeg bare en ting å si: Du går glipp av så mange fine folk og opplevelser at du kommer til å gremmes den dagen du endelig får opp øynene. Selvsagt skjønner jeg at ikke alle har de samme interessene som meg innenfor dette, bevare meg vel, men om du noen gang vurderer å kaste deg ut i det men ikke tør: Just do it! Du kommer aldri til å angre. 



En som nok ikke angrer spesielt på at hun bare GJORDE det, er Annette Haga med bloggen Nette Nestea. Hun er bare 21 år men har mer fartstid og erfaring i bloggverden enn veldig mange, og spiller på så mange strenger at hun har fremtiden staket ut på grunn av sin glede og interesse over å dele med andre. (Lang nese til de som tenker negativt om disse unge bloggerne som viser frem dagens outfit og deler sminketips. De har en forretningsforståelse som mange bedrifter burde lære av.) Hun var en av mange bra foredragsholdere på dagens BloggCamp, som hadde en bredde som strakk seg fra B2B-blogging til rosablogg. Veldig bra satt sammen av Thomas Moen  og jeg gleder meg allerede til Social Summer i august når jeg skal møte mange av disse trivelige folka igjen. 



Ha en nydelig sommerkveld der ute, jeg er full av inspirasjon og prøver å lande i godstolen med oliven og manchego. (Legg forresten merke til boksamlinga i bakgrunnen: Herlig chick lit - perfekt for late dager i solen og når hjernen er så varm at Tolstoj er for tung uansett hvor intellektuell man ønsker å fremstå .)

Sharing is caring, er en gjennomgangsfrase i sosiale medier, og det ER det virkelig! 

Tjohopp!


4 kommentarer:

  1. Åssen fant dere ut om dette arrangementet? Høres koselig ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Fant det på Facebook tror jeg! Men hørte også om det via via alle disse ukjente kjente! :) Neste gang skal jeg tipse deg! :)

      Slett
  2. Så bra skrevet fruen. Og veldig trivelig å hilse på deg. Hurra for sosiale medier!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og TAKK det samme, det var veldig hyggelig! Håper vi snart sees igjen! :)

      Slett