mandag 28. mai 2012

Fru Multitasking


Late dager i pinsen, men ikke så late at jeg ikke har fått gjort noe! Konemor har ligget rett ut med influensa hele uken, noe som gjorde at planlagt vedkapping på Espa utgikk. Denne fruen hadde derimot ikke en enste basselusk i kroppen, og lot energien få utløp i hagen. 

Jeg har plantet og luket, klippet hekk, ripsbusker og andre buskevekster, saget ned et par trær (blant annet det du ser at kun en trestokk står igjen av her - jeg kunne jo ikke ta ALT, hva skulle vi da festet hengekøyen i?) gravet hull til tørkestativ, blandet sement og murt fast dingsen det skal sitte i, klippet plenen, lagt steinheller bak huset og rett og slett ikke sittet så veldig mye på rompa. 


Meget glamorøse fru Perez i farta! Her sås det kornblomst, erteblomst, løk og et par olivensteiner som jeg sikkert ikke får liv i, men det er morsomt å prøve. Og joda, det SKAL egentlig være en levegg og et gelender der jeg står, men det tok Dagmar i jula og vi har ikke fått rotet oss til å spørre om muskelhjelp til å få sette den opp igjen. Det er neste prosjekt det, tenker jeg. 


Min gode medhjelper er alltid med, enten det er snakk om luking eller planting. Nuss på nuss på nuss deles ut, og alt jeg putter ned i jorda eller drar opp, må undersøkes med den lille nesen. 
Når jeg ser på dette bildet, ser jeg at det er på tide med et nytt gjerde også, men det blir jaggu meg en annen dag.


Askelien en varm natt i mai. Melodi Grand Prix går av stabelen på innsiden, men alle vet jo hvordan dèt endte, så jeg gikk ut og tente lys og tok bilder istedet. Ikke spesielt dårlig disponering av tid. 

--------

Sånn. Nå har jeg delt et par ting som står på halv tolv her hjemme, men det går i alle fall fremover! En vakker dag skal jeg bli så strukturert at jeg gjør ferdig en og en ting istedet for å begynne på alt på en gang. Jeg kommer som regel i mål altså - etter en stund, men det er jo mest fornuftig å gjøre ferdig noe og så begynne på noe nytt. Det er bare det at det er så KJEDELIG! Jeg LIKER å starte på nye ting. (til konemors store fortvilelse, det er jo i ærlighetens navn hun som ender opp med å måtte fullføre når vimsa flyr videre til en ENDA bedre idè..)

Er du flink til å fullføre ett og ett prosjekt? 

Kroppen min sier ikke neitakk til at helga er over, kjenner jeg. Jeg har blåmerker og skrubbsår på 80% av kroppen fordi jeg har stått i bikini inne i hekken og herjet, falt ned fra stigen og slått tærne i steinhellene, men shit au. Et blåmerke fra eller til gjør ikke noe så lenge jeg kan stå på terrassen, se utover hagen og si meg fornøyd med å ha kommet i mål med alt jeg har startet på i helgen! Det var jammen godt den var litt ekstra lang. 

GOD kveld der ute! 
Snart er det helg igjen, og godt er det - jeg har jo noen flere planer som må prøves ut, må vite! 


8 kommentarer:

  1. Du burde jo absolutt dra og se på Ingrid Bjørnovs nye show til høsten!
    http://www.latter.no/show/oslo/vis-show/Ingrid-Bjoernov--2012-OUVERTUREN/186?menuID=1
    Et par venninner og jeg skal dit siste forestillingskveld, gleder meg vanvittig! :)

    Nyt de siste timene med pinsefri, klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du, det har jeg faktisk tenkt at jeg skal! :) Søster jobber på Latter, ellers hadde jeg jo aldri fått med meg dette, jeg er en av de dårligste på å gå på slikt. Men Ingrid Bjørnov har jeg skikkelig sansen for, så jeg gleder meg! :)

      Klem rett tilbake! :)

      Slett
    2. Jeg er stor Bjørnov-fan og har vært på "Til Elise?", "Klassisk hærverk" og "Bifokalt juleveksted", i tillegg til at jeg får med meg stort sett det meste hun gjør på tv. "Reisen til popstjernen" var glimrende! Ler meg fillete av det meste hun gjør :)
      Så ja, du burde så absolutt dra! Og følg Bjørnov på FB og Twitter, da får du med deg det meste :)

      Slett
  2. Vel, jeg har flere enn ett prosjekt gående....Akkurat nå ryddes det på loft og i boder, klær pakkes bort, ting gis bort eller selges på Finn osv. Så det ser ikke ut her, huff. Men litt etter litt blir det ryddig, jada.

    Veldig koselig uteplass dere har. Mannen truer med å sage ned furua jeg henger hengekøya i, men foreløpig har jeg forhindra det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så godt å høre! Jeg glemte jo helt å skryte av at jeg hadde ryddet i klærne og i skap, ble jo så opptatt av hagenotatene mine! ;)

      Og når det gjelder furua kan du jo bare herme etter min geniale løsning! ;)
      Da får dere viljen deres begge to, på en måte? :D

      Slett
  3. Ha ha, ja det er jo straks helg igjen:) Flotte bilder - skikkelig hageidyll! Vi har for tiden null hage, men vi må vel få til noe en gang....

    SvarSlett
  4. Hei, og takk for en koselig melding på bloggen min.

    Du har jammen vært effektiv i dag må jeg si.
    Herlig med fint vær, slik at man får gjort unna
    litt hagearbeid.

    SvarSlett
  5. Effektiv helg :-) Jeg har oppdaget bloggen din for noen dager siden og leser meg gjennom og har selvfølgelig måttet fortelle venninne hva jeg har oppdaget. Artige tekster og jeg må bakom rygg og rundt hjørner på interiør og hage. Og når jeg attpåtil så du skulle være på Espa og hogge ved, da måtte jeg jo kommentere ;-) Mine hjemtrakter. Lang vedvei. Gleder meg til mer lesing og kommer meg visst ikke i seng i kveld.

    SvarSlett