søndag 20. mai 2012

Fru Maisol

Jeg er så heldig å ha en svoger som er like glad i - og like flink, som konemor til å lage mat. På fredag disket de to opp med grillet tunfisk og andre herligheter fra havet, og for en som er så glad i mat som meg, var det nærmest himmelrik.


Ut på tur i nabolaget - sjø og sol, fjorden full av båter og rett og slett en skikkelig forsmak på hva som kommer i månedene fremover.


Gjess og løvetann i rikt monn!


Løkenes Gård er et yndet tursted for store og små, og tantenes 5-åring fikk forklart oss forskjellen på hest og "påååny" - i tillegg til at vi nå vet hvordan is lages, at det vokser ost i noen pølser og at det finnes liv på andre planeter.


"Du pappa? Koffer E de sånn?"



To gode venner i ivrig lek. Lillegull blåste såpebobler og Pelle fanget dem - det er nesten rart det ikke kom bobler ut både her og der til slutt. 


Deilig søndag på terrassen - og enda er vi bare i mai! Jeg har fått fregner og bikiniskille, plantet Løvemunn og Lavendel og drømmer om dager fulle av sommerfugler i hagen. 

Håper DU har hatt en like herlig helg, og at kropp og sinn er ladet og klar for en ny uke - før det er langhelg igjen. Åhuff så trist denne måneden er. 

Apropos trist forresten; Jeg kom ikke videre i den lokale bloggkåringen og ble litt lei meg et kvarter da jeg fant det ut. Men så tenkte jeg som så at det betyr jo ikke at min blogg er kjip og teit og at ingen liker den (eller meg) fordi om jeg ikke kom blant topp ti? (Og så er det kanskje like greit at tv-innslaget herfra, som jeg holdt på å dø av stress over, ikke ble vist - selv om det hadde vært interessant å sett hvor dum jeg KAN fremstå når jeg ikke er komfortabel med situasjonen..) Det jeg skriver vet jeg heldigvis at det er mange som liker likevel - jeg fikk tross alt 109 stemmer og det er MYE bedre enn ingenting. 

Jeg kommer til å fortsette å voksenrosablogge til det ikke er noe morsomt lenger - så TUSEN takk til dere som stemte på meg og for at dere henger med her inne, selv om det av og til kan være både kjedelig, barnslig, idiotisk, irriterende, arrogant, klissete og tullete det jeg skriver om. 

Jeg kan i alle fall love dere en ting; det blir akkurat som før. 

Tjolahoppsasei! 
Ha en fortsatt nydelig søndag! :)


13 kommentarer:

  1. Drit i sånne kåringer - du har en bra blogg!

    SvarSlett
    Svar
    1. TAKK Pia - og right back at you! :)

      Slett
  2. What she said!

    Liker maibildene dine :-) Måtte vi få mange sånne dager utover helt til september eller noe sånn!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg krysser alt jeg har av fingre og tær! :)

      Slett
  3. du bare tar SÅÅÅÅÅ uttrolig fine bilder om dagen altså!!!!

    SvarSlett
  4. Wow nydelig serie - og gjess og løvetann er så vakkert ;)

    SvarSlett
  5. Så många vackra bilder. Min favorit är fotot med den röda stugan, maskrosorna och gässen.

    SvarSlett
  6. Kjempefine og nydelige bilder! Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god pinse!:)

    SvarSlett
  7. Det er meget dejligt der hvor du er, ser skønt og sommerlig ud ;-)

    SvarSlett
  8. Flotte bilder av barn dyr og natur.Ønsker deg god pinse.KLEM:=)

    SvarSlett
  9. Fin bildeserie fra sommerens inntog, håper bare varmen fortsetter og at ikke sommeren er over for i år!
    Og du; jeg er helt enig i de over som mener at slike kåringer er noe dritt - det virker som en bra blogg du har her :)

    SvarSlett
  10. Det var en flott bilderserie !!!!

    SvarSlett