torsdag 24. mai 2012

Fru Inspirert


 I går kveld tuslet jeg rundt i hagen, hørte på fuglene som sang av full hals (en sang så høyt at jeg faktisk måtte ut senere på kvelden for å se hvordan det egentlig sto til..) fluene surret over blomsterbedet, det var fuktig i gresset og naboen gikk og snakket med plantene sine. En helt fantastisk kveld, og gleden er at vi  HAR hatt mange slike nå - men det aller beste er at det kommer FLERE! 

Hver gang jeg ser på jordet som ligger nedenfor oss, tenker jeg som så at "dette lille grønne gresset som har begynt å spire her nå, det skal bli høyt, det skal bli gult, og det skal slås. Det er lenge til, ergo - det er lenge til sommerens slutt enda!" Det høres jo helt banalt ut, jeg ser jo det nå som jeg skriver det, men pyttsann. Det er viktig å ha noe å strekke seg etter, jeg strekker med da altså etter bondens kornaks. Jauda. 



I dag er det Oda Inspirasjonsdag på Latter på Aker Brygge og jeg skal dit! Helt uten skrupler, helt uten fordommer og helt uten å tenke meg om har jeg meldt meg på et arrangement der det er ventet 500 damer under samme tak. Jeg har faktisk GLEDET meg til dette, og det kommer fra fru Skjeptiskmoen som tidligere har kastet besvergelser over forsamlinger med mer enn 20 damer i samme rom. Ting skjer tydeligvis. 

Den opprinnelige grunnen til min skepsis for slike dameforsamlinger, er for det første slike selvhjelpsbøker for kvinner som ble utgitt i sin tid og hallelujamøtene som kom i deres farvann, men også at jeg har vært på en Kvinnekveld for mye. Kvinnekveld er, for deg som ikke er bevandret i de homoseksuelles verden, kvelden med stor K da alle lesber landet over samles i ett stort lokale for å drikke øl. Dette skjer under Skeive Dager og er helt sikkert helt supert for veldig mange (spesielt de som bare kommer ut den ene dagen i året.) For meg har det bare vært klaustrofobisk og svett og jeg er ikke spesielt overbegeistret for noen av delene. Ikke drikker jeg øl heller, forresten.

I og med at ting har skjedd med min mening om ganske mange andre ting i løpet av det siste året, KAN det jo hende at det har skjedd ting på dette området også.. Spørsmålet er om det er verd å teste. Dette må jeg tenke litt på kjenner jeg.

Nu vel, jeg skal i alle fall på Inspirasjonsdag i dag, og det blir helt sikkert like bra som i fjor og jeg ser frem til å treffe kjente og ukjente, le og skravle, skrive og mingle med fine folk og myse mot sola i pausene. Jeg har tyvlånt konemors solbriller, tatt med et skjerf for sniktrekken og er klar for påfyll!

Ha en NYDELIG dag der ute i verden! :)

1 kommentar:

  1. Høres ut som du har det ganske så fantastisk, nyt de herlige varme dagene i dine vakre omgivelser :-) klem Anita

    SvarSlett