torsdag 3. mai 2012

Fru Gruff


Noen dager er bare full av gruff, og i dag er en sånn dag. Jeg kjente det med en gang jeg sto opp at det var feil bein som kom ut av senga først. Når jeg i tillegg måtte krangle med klesskapet OG speilet, da var grunnlaget lagt. 

For å reparere og for å gå meg blid,  hoppet jeg av bussen noen holdeplasser før. Etter den intense jogginga  (og glemt uttøyning) er kroppen som en spent bue med vonde muskler - i tillegg til gruff, og da må man gjøre en egeninnsats for å ikke ødelegge dagen helt. Jeg stoppet i Spikersuppa for å kjenne på vannet, men det var litt tidlig for en dukkert. Fint var det dog uansett, og jeg trakk litt på smilebåndet. Inni meg.



Jeg så en regnbue på min vei over Stortorget og trodde det ville hjelpe, men det varte dessverre bare noen minutter. 

Det eneste som hjelper i dag er KAKE!
Og som den lykkens ost jeg er, har en av mine kolleger bursdag og medbrakt kake. 

Takk og pris for positiv tenking. Og gode ting man kan putte i munnen.

God torsdag! 

5 kommentarer:

  1. Mmm... en deilig forsommermorgen. Fine bilder :-)
    Kos deg med kake!

    SvarSlett
  2. *flirer*
    Godt det er flere som ikke baaaare svever på rosa skyer i finværet ;)

    Herlig lesning som helt klart lurte smilemusklene mine i riktig retning!

    Nyt resten av dagen og kos deg med kaken :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, så bra at jeg fikk deg til å smile! Ingenting er bedre enn det! :)

      Jeg kunne ikke spise kaken, den var full av nøtter - MEN, jeg fikk spise den deilige toppingen, og DET var nydelig! :)

      Slett
  3. Heeei jeg kommer ikke før den 12 mai - så det er ennå håp - uansett så slipper dere å vanne med bøtte som jeg måtte i dag - når den automatiske vanninga dør og sola steiker og mannen er borte - måtte jeg til med bøttene - go det fra kjøkkenet og ut;-(
    Skal fortelle noe som fikk sure tryne mitt til å le, for meg selv da jeg skulle gå å legge meg forige dagen
    Vesla på snart 9 år - spurte samme ettermiddagen; mamma hvorfor har du hvitt hår i håret ditt - jeg er jo ikke voksen ennå!!!

    Hun syns jo at det vel er normalt at bestemødre har hvitt hår, og bestemor blir jo jeg når hun er voksen - men det er hun da altså ikke ennå... MENS mamman hennes har hvitt hår alikevel... ALLE farger jo håret sitt her, min spanske svigerinne klager HVER gang jeg er i frisørstolen, pga at jeg lar det naturlig bli mer og mere hvit håret. Jeg har en nydelig mamma som har hvert fullstendig hvithåret i mange mange år og selv om jeg tviler bittelitt innimellom - er jeg ganske sikker på at det er helt ok slik!!
    Med tanke på dette måtte jeg skogg le langt over midnatt - alene som jeg la meg i senga mi;-)

    SvarSlett