tirsdag 20. september 2011

Fru Gamlemor


Lykken er å finne et par støvletter som hadde blitt glemt og gjemt! Og flaks for meg så er det ikke SÅ mange dekader siden jeg kjøpte dem, at de har gått av moten. Flaks også at jeg stort sett kjøper klassiske og kanskje kjedelig fornuftige støvletter og sko (i en fashionistas øyne vel og merke, min indre bestemor er jo strålende fornøyd må vite) - de holder i allefall lengre enn en sesong.

Det finnes da selvfølgelig ikke et eneste fotplagg med kilehæl i min samling. Jeg kan ikke tenke meg noe styggere sko enn det. Det havner i samme kategori som leopardmønstrete klær. Aldri om de inntar min garderobe! Ei heller 80-tallsstilen. Eller batikkfargede klær. Eller sennepsgult.

Jeg ser jo at disse fargene, plaggene og skoene/støvlettene ikke ser så hakkande gale (som Eli Kari på TV2 ville sagt) ut på andre, men på meg? No way. Nå skal det sies at alle høye hæler, uansett kil eller ikke, får meg til å se ut som en av Jentene på Toten, så jeg får holde meg til max 2 cm høyde under beina. Ikke at det er noe som helst feil med de jentene bare så det er sagt, men jeg synes jo ikke - i hele min store kvinnelige kropp som liker å pynte meg og ikke kunne overlevd uten lipgloss, at det er litt trist om jeg skulle se ut som en mann utkledd som kvinne. Ja det synes jeg.

Derfor holder jeg meg til kjedelige sko og prøver heller å ta den sexyheten jeg evt måtte miste pga flate sko, i noe annet. Glimt i øyet eller noe sånt? I alle fall ikke kløft, gud forby om jeg skulle vise naken hud. Jeg kunne kanskje bare meldt meg inn i en sekt med en gang jeg, så mange hangups som jeg har. Noen tips til hvilken gjeng som ville tatt meg best imot? Ottar kanskje? Eller Amish? Svar mottas med takk.

I mellomtiden skal jeg klakke rundt på støvlettene jeg fant i skapet. Eller, det er ikke støvletter engang, det er boots faktisk, hvis jeg skal være pirkete.
Jihaaaa! Cowboy-Laila har oppstått! Se opp for ord med snert!

Og god tirsdag! ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar