mandag 14. mars 2011

Fru Fremtidshåp!


På lørdag var konemor og jeg i Oslo og flottet oss på den fantastiske nyåpnede frisørsalongen WHITE i Kirkegata. Ikke bare er det et superfresht lokale som nesten gir meg rockefot, det er også bemannet med noen av de flinkeste frisørene i mils omkrets. (Nei jeg overdriver aldri.) Resultatet av dagen ble en nyblondert og kult klippet kone, mens jeg tok`n helt ut og ble klippet ultrakort og farget MØRK. Jeg kan ikke huske sist jeg var en korthåret brunette, men du store så BEHAGELIG det er!

Etter at det gikk opp for meg at jeg aldri får hår a la Henriette Lien, har det ligget og ulmet i bakhodet at jeg kanskje bare skulle kvitte meg med hele hestehalen. Og da frisør og kone sammen konspirerte og "bestemte" seg for at jeg skulle se ut som Emma Watson gjør om dagen, sa jeg faktisk bare ja og satte meg ned i stolen. Jeg angrer ikke en millimeter. Makan til hyggelig oppmerksomhet som jeg har fått i dag, kan jeg ikke huske sist jeg fikk. Ja til galskap og forandring! Og så enkelt det var i dag tidlig! Ingen hårføner, børste og balsam og annet fjas. Jeg tror jammen jeg sparte et kvarter. TENK så mange timer et kvarter om dagen blir til slutt, som jeg kan bruke til noe annet og morsommere enn å føne håret?

Fra forfengelighet til andre problemer. Dere som har fulgt denne bloggen i vinter, vet at vi har hatt det ganske kaldt. Eller, det var jo egentlig en liten underdrivelse. Vi har fryst oss blå! Da jeg så konkurransen på Enova.no, var jo saken klar: Vi er en opplagt vinnerkandidat! Søknaden vår til å vinne etterisolering og nye vinduer finner du HER! Hvis du ønsker at vi kan få noe annet enn ulltepper, varmetepper, ved og tøfler til jul - ja da er du en knupp og gir oss din stemme (og gjerne deler den videre i de sosiale mediene)! Vi skal jo selvsagt gjøre noe med kulda her uansett, men det hjelper bittelitt på inspirasjonen å være med i denne konkurransen.

Nå går det heldigvis ugjennkallelig mot vår, øynene renner og nesa klør, pollen er på vei og i dag gikk jeg uten dunjakke for første gang siden oktober i fjor! Det nesten litt krise å tenke på kjenner jeg. Fy søren det skal bli godt å gå i lette klær og sko igjen, for ikke å snakke om å få kle seg i litt farger, få fregner på nesa og litt brunfarge som IKKE er solpudder og annet sparkel. Mens vi venter på våren sitter vi under ullteppene våre, fyrer i ovnen og drømmer at alt er bra med Pelle som skal scannes på fredag.

GOD mandag, og husk å stem på oss! :)

3 kommentarer:

  1. Hei, da er stemme avgitt! Håper inderlig alt er bra med lille Pelle. Hilsen leser fra Tromsø

    SvarSlett
  2. Hello Fru Perez ! You new look its beutifull , and the new photo its soo nice.
    In Ibiza its sun today an warm !
    Have a nice day !
    Hug

    Maria

    SvarSlett
  3. Tusen takk Anonym fra Tromsø! :)

    And thank you Maria, I really appreciate that you read my blog! :)

    SvarSlett