onsdag 29. desember 2010

Fru Matmons


Endelig ute av kosesonen noen timer, det gjorde ikke vondt for hjernecellene det. Ufattelig tungt å stå opp i dag tidlig, men jeg fikk jammen meg jobbet en hel dag - og det UTEN "ordentlig" kaffe!

Jeg prøvde å få sjåføren min til å kjøre innom Åss Tållåst ("Vi snakkes" for de av dere som ikke skjønner oppdaling) sånn at jeg kunne få meg en americano to go, men det var det største jåleriet han hadde hørt om, vi hadde tross alt kaffetrakter på kontoret. Jeg måtte faktisk klare meg uten. Jeg orket ikke gå bort heller, det var over 20 minus og SÅ kaffetørst var jeg ikke. Det gikk jo bra, traktekaffe duger - men ikke så godt som en deilig kopp med krutt! Jeg hadde jo tenkt å premiere meg selv med en lunch på hotellet, men det glemte jeg oppi det hele, tenke seg til. I og med at jeg GLEMTE å spise lunch, understreker vel det bare at jeg er så godt stappa at jeg har mye å gå på fremover. Jeg glemmer nemlig ALDRI å spise hvis jeg ser utsikter til noe godt.

Apropos godt, i dag er det hjemmelaget pizza som serveres her! Det skal ikke bli feil etter pinnekjøtt, lutefisk, ribbe (som var ufattelig god! Jeg har ikke spist ribbe på tjue år fordi det smaker gris, men i år tror jeg ho mor tryllet - jeg erklærer herved at jeg liker det!) kalkun og rester av alt. Jeg kjenner at jeg begynner å glede meg til tørre knekkebrød igjen. Tenk det, at man har det så godt at det faktisk går an å KLAGE over at man er mett og stappa og LEI av mat? Fy og skam.

De søte småsøsknene mine prøver å lure meg ut på fest i kveld, og jeg burde jo utnytte sjansen til å danse litt på bordet nå som konemor er borte, men jeg har faktisk ikke lyst. Jeg må jo ha fått feber av ett eller annet slag, jeg pleier jo ikke å være tung og be? Jeg tror jeg må sove litt på det. Jeg har tross alt vært på jobb i dag. En liten lur og så en deilig pizza... DA får jeg sikkert lyst til å gå ut.

Det høres ut som om jeg kommer til å bli stappmett i dag også - ergo blir jeg trøtt igjen - ergo blir jeg sittende i godstolen - ergo kommer jeg meg ikke ut.

Nåja. Det kunne vært verre. Matlysten kunne feks forlate meg - nærmere krise tror jeg ikke jeg kan komme.

GOD kveld! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar