fredag 7. mai 2010

Fru Solskinnsbolle


Husmordag nr 4.

Jeg lurer på hvor langt jeg kommer i denne husmordagtellingen min, det ser nesten litt skummelt ut allerede! Oppe tidlig, morgenkaffe og sol på spisestua (som for anledningen er omgjort til hjemmekontor) sjøgløtt og blå himmel, kan man ønske mer?

Har vært på intervju hos et rekrutteringsfirma som gjorde meg VELDIG positiv, hvis noen der ute er interessert i å få seg ny jobb, anbefaler jeg HumanHit i Sandvika på det varmeste! Profesjonelle damer som vet hva de driver med, og som står på pinne for å finne (hah, det rimte!) drømmejobben din! Jeg har herved INGEN betenkeligheter vedrørende det å få seg ny jobb. Dette ordner seg før jeg aner det!

I tillegg fikk jeg i går beskjed om at spalten jeg leverte til lokalavisen kommer på trykk i morgen, så der rodde jeg enda en personlig seier i land! Det er nesten så jeg føler meg litt gladkristenlykkelig, det er så mye bra som skjer på en gang at jeg vet nesten ikke hvilken fot jeg skal stå på. Og det beste med det - jeg NEKTER å tro at det finnes en bakdel med alt det som skjer nå. Det er jo som regel sånn, at når mye godt skjer på en gang så tror man alltid at det ikke kan vare! Men det tror jeg rett og slett kommer an på innstillingen man har. Vil man at gode ting skal skje, så gjør det det! Og ikke minst skal man faktisk TILLATE seg å tro på at lykken skal vare. Hvorfor skal den ikke det? Det er vel ingen der ute som IKKE vil at andre mennesker skal være lykkelige og glade? (ja, jeg er litt naiv - jeg har tro på det gode i mennesker.)

Hvis det, mot all formodning (og joda, jeg VET de finnes, selvsagt gjør jeg det), finnes mennesker som ikke unner andre lykke og fremgang i livet, håper jeg at de går litt i seg selv og prøver å finne noe positivt og tenke på istedet for å gå og misunne andre. For det ER det det bunner i. Misunnelse. Og dårlig evne til å ta tak i egne ting.

En hver er sin egen lykkes smed. Vil du at positive ting skal skje, så gjør det det. Og motsatt. Vil du ha et liv fullt av dritt, så får du det. Men du HAR et valg! Man har ALLTID et valg, uansett situasjon, jeg nekter å tro noe annet. Til og med narkomane og alkoholikere har en gang hatt et valg. (nå beveger jeg meg inn på et minebelagt område, så jeg tenker at jeg stopper her. Jeg orker ikke å få slengt i ansiktet at "ja det er lett for deg å si, du er ikke narkoman og har ikke opplevd all dritten jeg har opplevd og hatt det så vondt som meg!" Det har jeg antagelig ikke, men det vet du forsåvidt ikke noe om, og uansett har jeg lov til å ha mine meninger og tanker om det, uten at det betyr at jeg er en drittsekk.)

Nuvel, det var da slett ikke meningen å bli så seriøs i denne rosabloggingen min, men da vet dere uansett at det under alt det rosa finnes meninger om det meste. Om dere ikke allerede visste det, mener jeg. *kremt*

Nå skal Pelle og jeg ta oss en tur bort på HIMMEL-blaa igjen. Vi fortjener en solskinsbolle og en kaffekopp i dag også synes jeg. Her feirer vi alle små seire som om det skulle vært nasjonaldag hver dag!

GOD FREDAG! :)


Blogglisten

2 kommentarer:

  1. Så herlig å være i sånn fin flyt!! Digger å lese meg nedover her og fornemme den gode stemningen :o)) Og grattis med smutten gjennom nåløyet til redaktøren - knallgøy :o))

    Spennende å se hva som skjer videre, jeg følger med :o))

    Ha en fabelaktig god helg!! :o)

    SvarSlett