torsdag 13. mai 2010

Fru Matglad


Middagen i går var vellykket, gode venner som det var alt for lenge siden vi hadde sett, og god mat! Langstekt entrecote, hjemmelaget hvitløkssmør, rotmos og grønnsaker. Selvsagt perfekt dandert på tallerken (det vil da si at det var konemor som sto for den jobben også, jeg er mer skjødesløs i serveringen..) Mye god vin og gode samtaler ut i de små timer. Pelle fikk damebesøk, så han har ligget rett ut i hele dag, det er tydeligvis slitsomt å leke hele natten.

Nå er det borddekking nr to på tapetet her i Askelien, nytt vennepar kommer og denne gangen skal vi ha en grillorgie i lammekoteletetter, lammepølser med chili, chorizo, stekte paprika, ovnsbakte poteter, aioli og de perfekte vinene til alt som seg hør og bør.

Godt det er et par fridager før 17-mai, da er det klart for tredje borddekking! Som de fleste har skjønt, elsker vi å ha middagsgjester, men så tett program tror jeg ikke vi har hatt før. Bra at jeg har kommet godt inn i min rolle som husmor sier jeg bare, jeg har allerede gått over gulvene igjen siden i går og ryddet og ordnet og puslet og vasket. Nå må jeg ha en liten høneblund før det banker på døren, det går ikke så kjapt verken i kroppen eller hodet i dag. Merkelig..

God himmelsprett! :)

Blogglisten

1 kommentar:

  1. Så koselig med gjester, og maten hørtes nydelig ut.

    Ha en fin uke og nyt nye gjester.

    SvarSlett