fredag 26. februar 2010

Fru Award!


Gurimalla og fy søren, jeg føler meg skikkelig utakknemmelig.
Jeg fikk faktisk en AWARD forrige uke, og jeg har verken takket eller gjort noe med den… veldig morsomt å gi meg noe sikkert!
Unnskyld Lokki, jeg satte veldig stor pris på den og lover på tro og ære og gjøre noe med det her og nuh!

Til tross for at jeg anser meg selv som en ganske oppegående jente, er det ikke alt jeg forstår med en gang. Og bloggverden har jeg SLETT ikke forstått helt enda. Da jeg opprettet bloggen var det mest for min egen del, for å ha et sted å ”gjøre fra meg” om jeg så fint kan kalle det det, og jeg hadde aldri trodd at jeg skulle få SÅ mange koselige tilbakemeldinger på det jeg skriver, verken fra følgere, gamle kjente som stopper meg på Domus hjemme i Barteland, kollegaer eller venner på facebook. Det er jo til å bli våt i øynene av, tusen takk! Og så på toppen av det hele så får jeg en bloggpris.

Jeg er (som tidligere nevnt) en sucker for ros og gode ord, så da får jeg ta dette ad notam, gjøre som jeg blir oppfordret til og prøve så godt jeg kan og linke videre til noen. (det der kommer til å by på problemer, jeg har ikke kommet til det kapittelet i ”Blogging for dummies” enda så dere får ha medlidenhet med meg!)

Vel, her er saken:

* Kopier awarden til bloggen. (Done!)
* Link til den personen som ga deg awarden. (ehhh.. hva om jeg bare skriver at det var fra søte Lokki med bloggen http://www.levlivetlett.com)
* Fortell 7 fakta om deg selv. (kommer!)
* Velg 7 andre du vil sende awarden til. (kommer det også!)
* Legg igjen en kommentar i bloggen deres slik at de vet om awarden. (den skal jeg greie, uten problem!)

Så. Her er 7 fakta om meg selv:

• Jeg hadde en oldemor som ble 107 år gammel, en som ble 103 og en som ble 100 så jeg regner med å bli urgammel!

• Da jeg var 17 1/5 år ble jeg den lokale vinneren i Frøken Norge for bygda jeg kommer fra, og ble sendt videre til landsdelsfinale på Otta. Jeg fikk smuglet med meg min venninne sånn at jeg slapp og dra helt alene ut i den store verden. Jeg husker jeg hadde blåsvart kort hår med lang lugg, knallrosa t-skjorte og en eller annen slags dressjakke med shorts til, og jeg husker jeg synes det var det dummeste jeg noen gang hadde vært med på.

• Jeg har vært budeie langt inne i fjellet i hjembygda. Alene på fjellet, 18 år gammel, sammen med 25 kyr, kalver og kattepus. Fantastiske minner!

• Jeg elsker å kjøre fort med bil, spille techno på full guff, ha vinduene åpne og snusen under overleppa!

• Mine yndlingsfarger er babyrosa, mørkeblå, beige og svart. Oftest i kombinasjon med perleøredobber, skjerf i halsen og hestehale.

• Jeg er egentlig utdannet legesekretær men på grunn av fritidsproblemer da jeg flyttet til Oslo i 1995, begynte jeg å jobbe med markedsføring ved siden av legesekretærjobben. Det var jo mye morsommere og siden har jeg holdt meg i den bransjen.

• Jeg har sunget i kor siden jeg var liten jente med musefletter. Alt fra barnegospelkor til kirkekor og damekor. Jeg har også sunget solo på en plate som kom ut på 90-tallet, men det fortjener en egen historie.

Sånn! Det var 7 fakta om Fru Perez.

De sju jeg vil sende denne videre til, er bloggere som jeg enten kjenner personlig eller som jeg synes jeg kjenner litt etter å ha begynt å ”henge her inne” i blogglandia som jeg har forstått at det kalles. (og så får dere bare kopiere nettadressene til jeg har forstått hvordan dette gjøres.Men gjør det!)
Oppdatering: JUHU! Jeg har lært å lage linker! TAKK Kari! :)

Fine fine blogger, fine fine mennesker, takk for at dere deler!

Tonje og bloggen Lykken er: http://tonjech.blogspot.com/
Andreas og bloggen Lukket avdeling: http://lukketavdeling.blogspot.com/
Linda og bloggen Min lune hule: http://minlunehule.blogspot.com/
Monica og bloggen Turifryd: http://tyrifryd.blogspot.com/
Marthe og bloggen Fruen fra Trondheim: http://fruenfratrondheim.blogspot.com/
Anine og bloggen Villa von Krogh: http://www.villavonkrogh.com/
Kari og bloggen Blåklokkedrømmer: http://karislillehjem.blogspot.com/

Enjoy!
Og god helg! :)



Blogglisten

7 kommentarer:

  1. Nææææ, tusen takk! Ååå, så glad jeg blir! :D Ingenting er som å bli satt pris på :)
    Og gratulerer til deg også :)
    Når du skal lage kobling så markerer du teksten og trykker på den lille jordkloden med en binders på. Da kommer det opp et felt hvor du skriver inn adressen. Hokus pokus ;)
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Tuuuuuusen millioner takk:) Gjorde dagen min enda bedre! Jeg skal innrømme at jeg er så fersk i denn bloggverdenen selv så om jeg klarer å behandle denne awarden på riktig måte kan bli festlig å se...
    Du fortjener virkelig den awarden, Anne! Du har så fine innlegg! :)

    SvarSlett
  3. Nååååhhhh, tusen takk, snille jenter! :)

    Og Kari: TAKK! Nå skal jeg prøve!
    Simsalabim! :)

    SvarSlett
  4. Morsomt å lese om deg! Du virker som en artig skrulle. :)

    Og tusen takk for awarden. Jeg skal sende den videre litt senere i dag.
    GOD helg!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Du er nå helt rå du!
    Og for noen herlige fakta, snusende budeiemodell på 107år som råkjører med rullatoren, jeg digger stilen din!
    Håper vi kommer på samle gamlehjem for da kan vi ha rullestolrace i gangene----
    Ønsker deg en strålende helg!
    Klem Lokki ( som også har planer om å bli steingammel!)

    SvarSlett
  6. Hei du!!
    Må bare si at jeg syns du er hysterisk morsom og steintøff dame, samtidig er det både ærlig og sårbart det du skriver...en veldig flott kombinasjon! må si at jeg beunderer de som tørr å være så ærlig i bloggen sin...
    håper du får en strålende helg!!

    Klem Maria

    SvarSlett
  7. Åhhh..Så koselig, Anne. Tusen Takk :) Ha en fin helg med Lisa og Pelle. Klem

    SvarSlett